Przejdź do głównej zawartości

OCHRONA IZABELI KOWALCZYK

 "Nie dotarłem na wernisaż, ominął mnie więc performans Kamila Wnuka, który przez cały wieczór trzymał czarny parasol nad kuratorką. Wnuk, przez złośliwców nazywany poznańskim Bodzianowskim, jest znany z przekraczających granicę żenady partyzanckich działań wernisażowych. Tym razem w poznańskim Arsenale debiutował na legalu (również jako asystent kuratorki) i od razu odpuścił sobie ambicje krytyczne, co chyba było jego najbardziej żenującym pomysłem z dotychczasowych" - Mikołaj Iwański, Polki, mieszczanki, liberałki, Magazyn Szum

Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/polki-mieszczanki-liberalki/

"Performance Kamila Wnuka nie był legalny ani oficjalny. Nie zapraszałam go do udziału w wystawie czy w wernisażu. Nie był też moim asystentem, a bardziej wcielił się w rolę ochroniarza" - Izabela Kowalczyk, Sprostowanie tekstu Mikołaja Iwańskiego „Polki, mieszczanki, liberałki”,
Magazyn Szum

Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/sprostowanie-tekstu-mikolaja-iwanskiego-polki-mieszczanki-liberalki/

"Ochrona Izabeli Kowalczyk", partyzancki performance na wystawie: "Polki, Patriotki, Rebeliantki" w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kudłata interwencja performatywna

"Perełką" wystawy jest chyba jednak "Kudłata interwencja performatywna" Kamila Wnuka. Za tym poważnie brzmiącym tytułem kryje się niepozorna kupka jasnych włosów rozsypana na podłodze. W trakcie zwiedzania warto patrzeć pod nogi, bo pojedyncze kępki w tym samym kolorze rozrzucone w różnych miejscach sali wystawowej to wcale nie przypadek, tylko elementy tej samej instalacji. Proces powstawania "Kudłatej interwencji" był dość prosty - artysta w trakcie wernisażu otwierającego "O włos!" przechadzał się między gośćmi, oferując im nożyczki i swoje włosy do obcięcia i stając się w ten sposób ich ofiarą (jak Samson czy kobiety, którym przez stulecia za karę golono głowy). Przed stworzeniem "właściwego" dzieła Wnuk pokusił się też o ciekawą akcję-komentarz, którą chciał wyrazić swój bunt przeciwko tradycyjnie rozumianej męskości. Za jej symbol uznał własną brodę, którą na oczach zebranych gości w galerii obciął... i zjadł.



cyt. za…

Uczulanie na kolor fotograficzny - 8. Biennale Fotografii

Moja akcja w Galerii Miejskiej Arsenał na wystawie PIROEROTOMACHIA w ramach 8. Biennale Fotografii w Poznaniu miała na celu zwrócenie uwagi na:

1. zielony jako oficjalny kolor 8. Biennale Fotografii - kojarzy się przede wszystkim z życiem, harmonią, naturą i bliskim kontaktem z nią. Stanowi to kolor uzdrowienia, nadziei i wolności. Osoby, które lubią ubierać się na zielono są optymistyczni i nastawieni na słuchanie innych. Cieszą się, gdy mogą pomóc innym i zauważają rzeczy, na które inni nie zwracają uwagi. A z drugiej strony zieleń kojarzy się ze słowem "jesteś zielony" miłośniku fotografii.

foto - Jacek Staniszewski
2. temat 8. Biennale Fotografii "Pasja fotografii. O miłośnikach i miłośniczkach". Wprowadzam pierwotne znaczenie słowa: "Pasja" łac. passio cierpienie, męka - miłośnika i miłośniczki..
3. opis wystawy kuratora Krzysztofa Gutfrańskiego - "wystawa proponuje podróż w świat łatwopalnej materialności. Wychodząc od historii fotobłysku i sztucz…