bio


Kamil Wnuk
doktor nauk społecznych, artysta - trickster, nauczyciel dyplomowany, facylitator i certyfikowany tutor, a także edukator kulturowy i antydyskryminacyjny. 
 
EDUKACJA
 
2006 - dyplom z Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, specjalność: działania multimedialne otrzymał na Politechnice Radomskiej im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu (obecnie Uniwersytet Radomski) 
 
2010 - dyplom z Realizacji obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, specjalność: fotografia uzyskał w pracowni prof. Piotra Chojnackiego (realizacja: performance), a także aneks do dyplomu z zakresu  rzeźby i działań́ przestrzennych w pracowni prof. Jana Berdyszaka (realizacja: obiekty fotograficzne) na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz). 
 
 
Uczestniczy w projektach, wystawach, festiwalach i pojawia się na wybranych wernisażach, aby działać partyzancko. Tworzy inicjatywy edukacyjne o charakterze transdyscyplinarnym. Analizuje oś pomiędzy edukacją a technokulturą. Istotnym elementem jego działań jest wykorzystanie metod efektywnego uczenia się w edukacji artystycznej z procesami facylitacji w erze postcyfrowej.
 
Formy wypowiedzi artystycznej: performance, fotografia, wideo, instalacja, obiekty, akcje.
 
Otrzymał stypendium naukowe VDA Kauno Dailės Fakultetas, Litwa w 2004 roku, a także stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku akademickim 2009/2010.

 
2008-2010 - współtworzył IV Pracownię Fotografii z prof. Piotrem Chojnackim na Wydziale Komunikacji Multimedialnej poznańskiej ASP (obecnie Wydział Fotografii UAP). 
 
2015-2022 - współtworzył Laboratorium Działań Twórczych w Przestrzeni Społecznej z prof. Jędrzejem Stępakiem na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.