Kamil Wnuk
doktor nauk społecznych, artysta - trickster, nauczyciel dyplomowany, facylitator i certyfikowany tutor, a także edukator kulturowy i antydyskryminacyjny.
EDUKACJA
2006 - dyplom z Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, specjalność: działania multimedialne otrzymał na Politechnice Radomskiej im. Kazimierza
Pułaskiego w Radomiu (obecnie Uniwersytet Radomski)
2010 - dyplom z Realizacji obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, specjalność: fotografia uzyskał w pracowni prof. Piotra Chojnackiego (realizacja: performance), a także aneks do dyplomu z zakresu rzeźby i działań́ przestrzennych w pracowni prof. Jana Berdyszaka (realizacja: obiekty fotograficzne) na Akademii Sztuk
Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny
Abakanowicz).
Uczestniczy w
projektach, wystawach, festiwalach i pojawia się na wybranych
wernisażach, aby działać partyzancko. Tworzy inicjatywy edukacyjne o
charakterze transdyscyplinarnym. Analizuje oś pomiędzy edukacją a
technokulturą. Istotnym elementem jego działań jest wykorzystanie metod
efektywnego uczenia się w edukacji artystycznej z procesami facylitacji w
erze postcyfrowej.
Formy wypowiedzi artystycznej: performance, fotografia, wideo, instalacja, obiekty, akcje.
Otrzymał
stypendium naukowe VDA Kauno Dailės Fakultetas, Litwa w 2004 roku, a
także stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku
akademickim 2009/2010.
2008-2010 - współtworzył IV Pracownię Fotografii z prof. Piotrem Chojnackim na
Wydziale Komunikacji Multimedialnej poznańskiej ASP (obecnie Wydział Fotografii UAP).
2015-2022 - współtworzył Laboratorium Działań Twórczych w Przestrzeni Społecznej z prof. Jędrzejem Stępakiem na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.