"Spełnienia" Adama Mazura

“Według Kamila Wnuka, tegorocznego dyplomanta Uniwersytetu Artystycznego przepis na artystę jest prosty: jedne procent talentu, dziewięć procent szczęścia i dziewięćdziesiąt procent pracy. Praca to z pewnością także edukacja, czyli proces pochłaniający głos czasu w życiorysie twórczym młodych artystów. Proces żmudny i nie gwarantujący sukcesu, bo jeśli nawet pracowity student nie będzie miał szczęścia i – co gorsza – talentu, to nawet największy wysiłek nie pomoże. Póki co, wszyscy kończą Uniwersytet, jedni z tytułem magistra, inni z licencjatem. Każdy idzie w swoją stronę, każdy może robić co mu w duszy gra. Praca na uczelni została wykonana i z jej efektami możemy się zmierzyć, przyglądając się i uważnie analizując dzieła z wirtualnej, bądź realnej prezentacji dyplomów. Czy jest tu coś ciekawego? Czy coś z tego wyniknie w sztuce? (…) Krytycy, kuratorzy, kolekcjonerzy marzą o tym, by odkryć talent już na poziomie dyplomu. Dyplomy to także wypadkowa kontaktu z ciałem pedagogicznym, urabiającym studentów może nie na własną modłę, ale przecież to życie artystyczne mięso jakoś kształtującym. Na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu – co za tym idzie także dyplomami – rządzą intermedia. (…)
(…) Kamil Wnuk inteligentnie i prześmiewczo przekracza instytucjonalne ramy funkcjonowania sztuki współczesnej.”
Adam Mazur

Więcej na stronie: http://fotografia.asp.poznan.pl/nieoczywiste10/index.html

Adam Mazur (ur. 1977) – historyk sztuki, krytyk i kurator, amerykanista. Pracuje jako kurator w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. Wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i na Muzealniczych Studiach Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest redaktorem naczelnym magazynu "Obieg" i członkiem zespołu "Krytyki Politycznej".
Zajmuje się przede wszystkim historią i krytyką fotografii. Był kuratorem m.in. takich wystaw jak Efekt czerwonych oczu (2008), Wenus (2008), Nowi dokumentaliści (2006). W 2009 została wydana książka Kocham fotografię, będąca zbiorem jego tekstów o fotografii, która w tym samym roku doczekała się drugiego wydania, rozszerzonego i poprawionego.

Komentarze