Przejdź do głównej zawartości

Galeria Kamila Wnuka




Galeria Kamila Wnuka zaprasza na oficjalne otwarcie nowej przestrzeni sztuki w Poznaniu, które odbędzie się w piątek, 17 maja, o godzinie 18:00.

W ramach oficjalnego rozpoczęcia działalności galerii przygotowałem wystawę "Nie zapomnijmy o Nich". Nicolas Bourriaud zwraca uwagę na problem sztuki, która powstaje w procesie zapożyczeń i przetworzeń, zmierzając do demokratyzacji punktów widzenia: "sztuka po magnetowidzie nomadyzuje formy i upłynnia je, pozwala na analogiczną rekonstrukcję obiektów estetycznych z przeszłości, ponowne wypełnienie historycznych form". Zadaniem dzisiejszego pola sztuki jest przekroczenie ponowoczesności i próba stworzenia nowej formy nowoczesności. Bourriaud wskazuje, że teoria ta "odpowiada doskonale najbardziej aktualnym metodom współczesnej produkcji artystycznej: samplingowi obrazów i informacji, recyklingowi form uspołecznionych lub historycznych, wytwarzaniu zbiorowych tożsamości..."

Drugą wystawą w Galerii Kamila Wnuka będzie "Polska sztuka gniewu po roku 2012". Ideą projektu jest uświadomienie nam w jakiej kondycji jest obecnie polska sztuka po roku 2012. Gniew, który dotyczy katastrofy smoleńskiej i wyraża popularną w niektórych warstwach polskiego społeczeństwa spiskową teorię dziejów. Tym bardziej wiemy, że skończyło się na gniewie bezsilnym, wzajemnych pretensjach i ekspozycji przypominającej przejażdżkę tunelem strachu...

Galeria Kamil Wnuka będzie miał szanse stać się najciekawszą i najbardziej dynamiczną galerią sztuki w Poznaniu. Przestrzeń wystawiennicza galerii to ponad 300 metrów kwadratowych. Swoje prace pokazywać będą najwybitniejsi polscy artyści wraz z młodym pokoleniem, a także będzie można obserwować działalność artystów rzadko prezentowanych w galeriach sztuki współczesnej.

W bieżącym sezonie 2013 galeria pozyskała stałych sponsorów wystaw:
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie,
- Wydział Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu,
- Departament Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu,
- Spółdzielnia Mieszkaniowa "Osiedle Młodych" w Poznaniu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

COVID-WNUK (serial)

Choroba koronawirusowa (COVID-WNUK) to choroba zakaźna wywoływana przez nowego wirusa. Zakażenie powoduje chorobę mafii bardzo kulturalnej z objawami takimi jak zmiany pokoleniowe, które będą zresztą nadal postępować. A wewnątrz środowiska dominują ostre merytoryczne dyskusje o kształcie życia artystycznego, kondycji ekonomicznej artystów, roli prekariatu, miejscu rynku sztuki i misji instytucji publicznych. Toczy się żywe i domowe życie artystyczne, różnorodne, otwarte na różne wpływy, chłonne oraz dające miejsce na zaistnienie rozmaitym postawom. Podsycanie takimi metodami domowej ekspresji kulturowej na pewno służy polskiej debacie publicznej. COVID-WNUK ( COVID-GRANDSON) SEZON 01 Odcinki 01-13  (neo)Libera (neo)Rajkowska (neo)Bałka (neo)Opałka (neo)Tajber (neo)Radziszewski   (neo)Demko   (neo)Lelonek (neo)Szostak  (neo)Nieznalska  (neo)Zbylut  (neo)Frej  (neo)Klaman  Zakończył si

Słodzisz! Słodzicie!

                                                                                      foto. Konrad Ciszkowski Druga zmiana dotyczy mechanizmów polskiego świata sztuki. Wystawa „Niepokój przychodzi o zmierzchu” została zaplanowana przez Hannę Wróblewską, ale otwierał ją nowy dyrektor Zachęty, którego nominacja wywołała protesty. Wernisaż zgromadził tłumy artystów, kuratorów, kolekcjonerów czy po prostu widzów, których obecność odebrano jako sprzeciw środowiska wobec nowych władz galerii, ale można było też uznać za formę legitymizacji Janusza Janowskiego. Niejednoznaczność tej sytuacji dobrze odczytał artysta Kamil Wnuk, który podczas wernisażowych przemówień zaczął rozsypywać przyniesiony przez siebie cukier, wołając do zgromadzonych „Słodzisz! Słodzicie!”  - Piotr Kosiewski, Pokolenie wrażliwych. Wystawa „Niepokój przychodzi o zmierzchu” , Tygodnik Powszechny [05.09.2022] --- Polityczny niepokój tamtego wieczora znalazł kulminację w nieautoryzowanym performansie Kamila Wnuka, artysty

OCHRONA IZABELI KOWALCZYK

 " Nie dotarłem na wernisaż, ominął mnie więc performans Kamila Wnuka, który przez cały wieczór trzymał czarny parasol nad kuratorką. Wnuk, przez złośliwców nazywany poznańskim Bodzianowskim, jest znany z przekraczających granicę żenady partyzanckich działań wernisażowych. Tym razem w poznańskim Arsenale debiutował na legalu (również jako asystent kuratorki) i od razu odpuścił sobie ambicje krytyczne, co chyba było jego najbardziej żenującym pomysłem z dotychczasowych " - Mikołaj Iwański, Polki, mieszczanki, liberałki , Magazyn Szum Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/polki-mieszczanki-liberalki/ " Performance Kamila Wnuka nie był legalny ani oficjalny. Nie zapraszałam go do udziału w wystawie czy w wernisażu. Nie był też moim asystentem, a bardziej wcielił się w rolę ochroniarza " - Izabela Kowalczyk, Sprostowanie tekstu Mikołaja Iwańskiego „Polki, mieszczanki, liberałki” , Magazyn Szum Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/sprostowanie-tekstu-mik