Przejdź do głównej zawartości

FRI ŚWIEŻOŚĆ KWIATÓW

"Fri - świeżość kwiatów", performance partyzanckie. Na otwarciu 6. Mediations Biennale Poznań / Virtual Garden MTP Dyrektor artystyczny Tomasz Wendland zaatakował mnie i próbował zabrać mi odświeżacz powietrza Fri - świeżość kwiatów. Na samym końcu groził mi, że doigram się...
Bartosz Barłowski osoba biorąca udział w wystawie podczas wywiadu dla telewizji WTK poinformował mnie "bym nie psikał tym gównem"... brawo Virtual Garden!


Podsumowaniem działań performatywnych była wystawa "Error 404" w Galerii R20.

"Zero reklamacji i odwołań. Marne finansowanie i dorywcze prace zmuszają artystów do tworzenia prac często niewielkich, z bardzo podstawowych materiałów, w kontrze do światowych trendów. Co poszło nie tak? Może to po prostu pech? Mieszanka melancholii, najntisowego analogowego świata zgliczowanego z randomowymi wynikami wyszukiwania w przeglądarce internetowej rzutuje też na dobór mediów, których bardzo szeroki wachlarz prezentować będą artyści na październikowej wystawie. Środki, bardzo często zmiksowane ze sobą, tak naprawdę stają się, co zdaję się być niezwykle dojrzałym po poznańskiej uczelni, jedynie narzędziami w realizacji tematu" - fragment tekstu kuratora: Paweł Franciszek Jaskuła


                                         foto: Zachar Szerstobitow











Komentarze

  1. Brawo! "super akcja" poza tym, że dziewczyna zemdlała dusząc się środkiem odświeżającym. Warto przeczytać skład takich środków i poczytać co się dzieje gdy się je wdycha ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świeżość i czystość? to na pewno dobry odświeżacz powietrza da radę :D ja używam tych https://neutralizatoryzapachu.pl/blog/category/odswiezacze-powietrza/ są naprawdę super i genialnie neutralizują różne zapachy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

COVID-WNUK (serial)

Choroba koronawirusowa (COVID-WNUK) to choroba zakaźna wywoływana przez nowego wirusa. Zakażenie powoduje chorobę mafii bardzo kulturalnej z objawami takimi jak zmiany pokoleniowe, które będą zresztą nadal postępować. A wewnątrz środowiska dominują ostre merytoryczne dyskusje o kształcie życia artystycznego, kondycji ekonomicznej artystów, roli prekariatu, miejscu rynku sztuki i misji instytucji publicznych. Toczy się żywe i domowe życie artystyczne, różnorodne, otwarte na różne wpływy, chłonne oraz dające miejsce na zaistnienie rozmaitym postawom. Podsycanie takimi metodami domowej ekspresji kulturowej na pewno służy polskiej debacie publicznej. COVID-WNUK ( COVID-GRANDSON) SEZON 01 Odcinki 01-13  (neo)Libera (neo)Rajkowska (neo)Bałka (neo)Opałka (neo)Tajber (neo)Radziszewski   (neo)Demko   (neo)Lelonek (neo)Szostak  (neo)Nieznalska  (neo)Zbylut  (neo)Frej  (neo)Klaman  Zakończył si

Słodzisz! Słodzicie!

                                                                                      foto. Konrad Ciszkowski Druga zmiana dotyczy mechanizmów polskiego świata sztuki. Wystawa „Niepokój przychodzi o zmierzchu” została zaplanowana przez Hannę Wróblewską, ale otwierał ją nowy dyrektor Zachęty, którego nominacja wywołała protesty. Wernisaż zgromadził tłumy artystów, kuratorów, kolekcjonerów czy po prostu widzów, których obecność odebrano jako sprzeciw środowiska wobec nowych władz galerii, ale można było też uznać za formę legitymizacji Janusza Janowskiego. Niejednoznaczność tej sytuacji dobrze odczytał artysta Kamil Wnuk, który podczas wernisażowych przemówień zaczął rozsypywać przyniesiony przez siebie cukier, wołając do zgromadzonych „Słodzisz! Słodzicie!”  - Piotr Kosiewski, Pokolenie wrażliwych. Wystawa „Niepokój przychodzi o zmierzchu” , Tygodnik Powszechny [05.09.2022] --- Polityczny niepokój tamtego wieczora znalazł kulminację w nieautoryzowanym performansie Kamila Wnuka, artysty

OCHRONA IZABELI KOWALCZYK

 " Nie dotarłem na wernisaż, ominął mnie więc performans Kamila Wnuka, który przez cały wieczór trzymał czarny parasol nad kuratorką. Wnuk, przez złośliwców nazywany poznańskim Bodzianowskim, jest znany z przekraczających granicę żenady partyzanckich działań wernisażowych. Tym razem w poznańskim Arsenale debiutował na legalu (również jako asystent kuratorki) i od razu odpuścił sobie ambicje krytyczne, co chyba było jego najbardziej żenującym pomysłem z dotychczasowych " - Mikołaj Iwański, Polki, mieszczanki, liberałki , Magazyn Szum Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/polki-mieszczanki-liberalki/ " Performance Kamila Wnuka nie był legalny ani oficjalny. Nie zapraszałam go do udziału w wystawie czy w wernisażu. Nie był też moim asystentem, a bardziej wcielił się w rolę ochroniarza " - Izabela Kowalczyk, Sprostowanie tekstu Mikołaja Iwańskiego „Polki, mieszczanki, liberałki” , Magazyn Szum Więcej: https://magazynszum.pl/krytyka/sprostowanie-tekstu-mik